Villkor

Avbokningsregler

• Körlektioner ska avbokas senast kl. 13.00 dagen innan bokad körlektion. Sen avbokning eller utebliven körlektion debiteras.
  • Handledarutbildning/Introduktionsutbildning ska avbokas senast 13.00 dagen innan bokat kurstillfälle.
  • Riskutbildningarna ska avbokas senast kl. 13.00 dagen innan.
  • Intensivkurs ska avbokas 7 dagar innan bokat start datum.
  • AM Utbildning avbokas senast 7 dagar innan.
  • Påbörjad AM eller Snöskoter utbildning återbetalas ej.
  • Snöskoter utbildning måste avbokas senast 7 dagar innan kursstart.
  • Släp B96 och BE avbokas senast 7 dagar innan påbörjad utbildning.

Avbokning/ombokning av kunskapsprov och körprov måste ske senast 24 timmar innan provtillfället.

Betalning

Vi är en kontantfri trafikskola och tillämpar förskottsbetalning. Det innebär att du betalar med kort eller Swish på plats i receptionen, antingen genom att köpa t ex körlektioner per styck eller genom att köpa något av våra rabatterade paket. Faktura skickas endast ut till företagskunder (betalvillkor 30 dagar). Faktura till privatpersoner gör endast i undantagsfall. Fakturan ska då vara betald innan påbörjad utbildning. Fakturaavgift tillkommer.

Alla köp, betalningar och presentkort enligt ordinarie prislista är giltiga i ett (1) år från inköpsdatum. Undantag förekommer gällande erbjudanden.

Återbetalning

Återbetalning sker i enlighet med STR policy och praxis.

Vi återbetalning tar vi en administrativ avgift på 10% av kvarvarande belopp. Alla köp är giltiga 1 år efter inköpsdatum. Köp äldre än 1 år återbetalas ej.

Ångerrätt

14 dagars ångerrätt gäller på alla våra tjänster.

Reklamation

Norra Trafikskolan AB tillämpar STR:s reklamationspolicy. Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad ska du så snart som möjligt kontakta oss. Vid övriga reklamationer eller klagomål ska du vända dig till STR:s reklamationsnämnd, se www.str.se. Köpvillkor e-handel 2013-11-19, version 1.1

CSN – körkortslån

Vi hjälper dig med ansökan om körkortslån. För mer information om CSN körkortslån besök deras hemsida www.csn.se

Minderårig

För minderåriga elever krävs målsmans samtycke för att de skall få köpa tjänster av oss.

Sjukdom

Sjukdom ska alltid bestyrkas med ett läkarintyg för att debiterade lektioner/kurser ska återbetalas. En sjukanmälan ska göras snarast möjligast per mail eller telefon.

Körlektion

Viktigt att tänka på gällande körlektionerna. Det är 50min lektionstid, detta innebär inledande och avslutande samtal i bil som ingår. Ej 50min ren körning. Elev har alltid rätt att byta lärare, dock kan elev få lärarbyte på grund av olika anledningar. Läraren är på ett annat uppdrag ex. utbildning, möte, sjuk, ledig osv.

GDPR

Från och med den 25 maj 2018 gäller GDPR, dataskyddsförordningen. Det innebär bl a hårdare krav på hanteringen av personuppgifter.

Vi behandlar personuppgifter i samband med en inledande kundrelation. Vi hanterar namn, personnummer, telefonnummer och e-mail som är nödvändiga uppgifter för att vi ska kunna registrera dig som kund. Vi kommer också att spara uppgifter på dig för att administrera dina genomförda utbildningar och dina kommande prov på Trafikverket.

Norra Trafikskolan AB värnar om att skydda era personuppgifter, därför har endast ett fåtal personer med särskild behörighet tillgång till informationen.